Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Slöjdbarnkalas

Direktlänk 0 Kommentarer
I helgen hade mitt första "slöjdbarnkalas" och tovade på ett barnkalas i malmö!

Det var riktigt mysigt, älskar känslan av att låta sig helt uppslukas av ett gäng barn i två timmar. Är aldrig så koncentrerad som då, får mig att glömma ALLT annat!

Först tovade vi "Mi-band" och sen tovade vi in små stenar och gjorde möss. Det var tio stycken 7 åriga tjejer, massa rosa ull och så jag!

Holymackaroni!

Tror att det var uppskattat, det kändes så iallafall... Och resultatet blev bra, alla tjejerna fick ihop en liten mus! Ögon och näsa hjälpte jag till att sy dit. Nästa gång jag ska tova ska jag nog göra det med lite större barn, dock det är roligare för dem om de kan göra allt själv! Men Mi-banden (armband som man tovar av Järbos topsull) är ju en klassiker - det funkar alltid! Blir armbandet för stort kan man ha det som ett halsband till nallen, och om det blir för litet - en present till lillasyster! (eller som på slöjdklubben - en fotlänk till Mi och Oves dotter Elna, 8 mån)


« Äldre Start Nyare »