Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Klubbgarn. Svart och gult = Ltt

Direktlänk 1 Kommentarer
Lite tidigare här i bloggen så sitter min kära syster med sin fina klubbhaslduk. Hon stickade den enligt mönstret hon fick med garnet men tyckte att den blev för bred och lite "stabbig". Den är inte helt skön att ha på, fast väldigt snygg. Hon tipsade därför mej om att göra en smalare och i enbart räta maskor, den blev "mjuk o go".
Klubbgarnet är himla kul att sticka med! Men lite farligt, de går liksom inte att sluta... jag ska bara sticka till jag kommer till de svarta, ah, bara de gula med, osv osv osv. Så blir natten sen :-)
Jag vred den ett halvt varv innan jag sydde ihop den så att den fick det rätta stuket. Nu pryder den självaste presidenten i vår Motorcykel klubb Lunds touring team. Beskrivning o fler bilder kommer på Sticka.


  1 Kommentarer :

Anonym skrev 28 april 2010 kl. 09:26
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
« Äldre Start Nyare »