Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

garnlampa

Direktlänk 5 Kommentarer
Livet är slöjd heter det ju, och på senaste tiden så har jag fått det bekräftat. Mitt liv är slöjd, allting i mitt liv genomsyras av en vilja att slöjda från både mig och andra. En dag när jag satt på mitt favoritcafé Wickmanska gården i Lund, och planerade den episka valvakan som vi ska anordna där, så sa min vän Moa plötsligt, "Vi gör garnlampor!" jag svarade förtjust "JA!". Vi sprang in i köket och hittade snart potatismjöl som vi använde för att göra tapetklister och i Mecka (den delen av cafét vi meckar med saker i) hittade vi garn och ballonger. Moa som hade tänkt göra en lampa till våra kompisar som flyttat hemifrån gjorde en stor ballong med rött och gult. Jag som inte hade en aning om vad min skulle vara till gjorde den lite mindre och tog ett säkert kort när det gällde färg, brunt och brunröd passar alltid i vårat hus. När jag kände mig färdig och hade tvättat av fingrarna, som var fulla med potatismjöl och vatten, så letade jag runt lite efter något att hänga upp den i för torkning och mest som jag gick runt och letade så hittade jag jättemycket glitter. WOW min lyckodag! Glad och nöjd öser jag på med glitter. Sen var det bara att låta den torka. När jag kom hem nöjd och glad så kvarstod problemet att jag inte visste var jag skulle ha den här lampan. Det problemet löste sig snart, efter att jag hade visat den för mamma så tar hon den, springer iväg in i vardagsrummet och säger voila! kom och titta!

  5 Kommentarer :

evy skrev 4 september 2010 kl. 11:18

Hej Moa.En jättefin lampa! Du är verkligen kreativ.
Evy

Inger Degerfält skrev 5 september 2010 kl. 08:25

Lampan blev verkligen jättemysig Moa. Nu är bara frågan vad vi gör av strutsägget som egentligen utgör skärm till denhär lampan.
Ta det som en utmaning, vad kan det bli av ägget...

moa skrev 7 september 2010 kl. 00:41

oj, det blev ju jättefint! fan vad nöjd jag blir!

Sara skrev 10 september 2010 kl. 18:54

jättefin! är den brandsäker?

Moa Degerfält skrev 14 september 2010 kl. 14:03

tja ja helt ok ^^ jag tror inte att den skulle vara det första som börjar brinna i detta huset.

« Äldre Start Nyare »