Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Kul Idé!

Direktlänk 0 Kommentarer
I dag kom det in två tanter till mig på Lundgrens trafikskola där jag sitter i receptionen. Dom gav mig en massa Redbull i reklamsyfte. Jag (som inte ens dricker kaffe längre) tänkte att det kanske var värt att smaka. Det var det inte, den sockerfria smakar mest kemikalier (höll på att skriva skit men har en bestämd känsla av att skit faktiskt hade varit godare). I vilket fall så blev jag speedad som ekorren i filmen "på andra sidan häcken" (superbra film!) och idéerna sprutade ur mig som mundiarré! en av mina bättre var denna!

Ta ett visdomsord/ ett fint ord/ en heja ramsa/ ett grötrim/ ett julklappsrim/ en skattkarta/ en fin bild/ en ledtråd ja vad som hälls som går att forma till en cylinder.
Rulla sedan ihop det till en cylinder och klipp ett godispapper till en smällkaramell!
TADA!
Tips, gör det till en julkalender med ett ord i varje smällkaramell och låt den du gav det till pussla ihop det på julafton och gissa vad det ska bilda för mening.
Kul grej som julavslutning på slöjden för dom som redan är klara med allt annat kanske?
« Äldre Start Nyare »