Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Delad glädje är dubbel glädje!

Direktlänk 0 Kommentarer
Vilket härligt "Glädjerus"!
Stort och hjärtligt tack för alla hälsningar som väller in på olika sätt!

Jag hoppas verkligen att ni alla sträcker på er och dela vår glädje och ser utmärkelsen som en
Stor Seger För Slöjden!
Alla lärare och elever som är med och bygger Slöjdlexikon och alla användare som är med och utvecklar Slöjdlexikon kan känna sig verkligt stolta över vinsten.

Använd detta på bästa sätt för att lyfta slöjden och visa att slöjd är ett hållbart ämne att räkna med i framtiden.

Så här spännande var det i onsdags när jag satt tillsammans med 650 skolledare, IT-strateger och lärare på konsert och kongress i Uppsala. Klicka på pilen för att starta filmen:




Se även:

Almer, Synnöve: "Slöjdsajt och svenskblogg vinner digitala priser". Publicerad på Skolvärlden.se 2012-03-21.
Conductives sida http://www.framtidenslaromedel.se/nominering.php
Lärarförbundets sida.

Kravallslöjdarna grattar. http://www.kravallslojd.se/s2/Tankar/slojdnu-arets-baesta-digitala-laeromedel.html
Här skriver Sara om Slöjdnörden mamma Inger
Våra återförsäljare är givetvis stolta,
Info Swelgent    Swelogents kataog
Info lekolar     Lekolarskatalog


Själva konferensen var trevlig och hölls på Uppsala Konsert o kongress arrangerat av Conductive.
Det finns ett stort utbud av digitala läromedel och en del passade på att har utställningsmontrar på plats.

De föreläsningar jag var på under konferensen var alla riktigt bra och gav många nya idéer och lösningar på problem. Mats Östlings föredrag gav mig en idé om hur jag kan visa och berätta om min planering av slöjden för föräldrar och elever på ett överskådligt sätt utanför A4-arkets begränsande ramar.

http://www.framtidenslaromedel.se/program.html

Stort tack till Staffan Sjöstedt från LäraNära som följde med till Uppsala och delade min stolthet.
Skål på dej Staffan och tack för gott samarbete sedan 1998!



« Äldre Start Nyare »