Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Symässa i Malmö

Direktlänk 0 Kommentarer
Hur kul som helst, vi roade oss hjärtligt hela gänget.
Moa frossade i pärlor och hittade en massa fina glittriga ting att använda i nya kursen om Pärlor.
Mi passade på att lära sig att binda en borste, slå frivoliteter och fläta in pärlor i kumohimo.
 Jag roade mig hjärtligt med att "Shoppa loss" ordentligt. Tyger av ull, siden och bomull så härligt! Garner, garner, garner jag valde mjuka och gröna.

Det roligaste kom jag till allra sist när jag avslutade dagen i Hemslöjden Malmöhus monter. Bomullsrondeller att ta bort smink med, kan man återanvända dem? Nä, men man kan virka egna av lin som är antibakteriellt!! Har man sju stycken kan man använda en varje dag och sedan låta de gå med i 60-graders tvätten. Eva Berg visade och berättade, jag åkte hem och testade. Kul att virka o bra att ha.

Till och med Helena blev inspirerad nog att shoppa sig ett klänningsmönster!?! Hon får nog joina mig här i ateljén på torsdagar när jag "nöjessyr"
Vi han givetvis både fika och luncha på mässan, Mi hade med en stereo Minivik i shoppingberedskap.
När vi hade lämnat Mi på tåget hann vi med en runda på Form Designcenter och spana in de skånska löven.

Hemslöjden, We löv you!
« Äldre Start Nyare »