Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Maskinbroderi

Direktlänk 0 Kommentarer
I dag har jag visat en grupp åttor hur man stygnsätter ett maskinbroderi i programmet Digitizer. De hade kul idéer om vad man kan göra. Vi pratade även om loggor, upphovsrätt mm. Vi får se vad det blir av det. 
Kanske var jag lite inspirerad av Sara som "gick lös" på broderimaskinen när hon var hemma i påskas, eller så var det praoeleven som var här veckan efter som inspirerade? Kul är det i alla fall:-) och riktigt roligt när man kan göra "riktiga" grejer som kommer till användning direkt...

Sara undervisar på fredagar och för sista gruppen brukar hon sjunga - Nu är det slut på veckan, det är dags för fredags-slöööjd.



När Chelsea praoade hos oss sydde vi mobilfodral på löpande band. När hon fyllde 15 fick hon en blå moped av märket Yamaha så då passade jag på att sy ett fodral till henne med krok för nyckeln.


MC-lärarna på Lundgrens trafikskOla köpte nya jackor inför säsongen, de ville ha broderade loggor för då vet man att de håller för tvätt.
När min förra rektor fick sitt första barnbarn sydde hon en dopklänning som jag broderade in namnet på. Nu har jag precis broderat in tredje namnet. Grattis!

Mi har också haft igång sin broderimaskin, mer om det finns här som favoritlista i Slöjdportfolio
http://www.slojdportfolio.nu/collections/2201

Är du sugen på en broderimaskin så är du välkommen till Slojd.nu! Vi har alla Janomes modeller. https://www.janome.se/broderi ange gärna Textila Idéateljén som återförsäljare om du handlar direkt...

En riktigt fin sida för dej som vill köpa färdiga mönster finns här:
http://hultinsbroderier.sharepoint.com/Pages/default.aspx

« Äldre Start Nyare »