Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Vi önskar alla ett härligt höstlov!

Direktlänk 0 Kommentarer


Häng med på resan :-) Antingen 30 minuters hemester i soffan eller 16 dagar "po riktet"

Jag företog denna resa till Vietnam och Laos i november 2014 för att få mer kunskap om de textila traditioner som finns där. Med denna film vill jag sprida kunskap och inspirera kollegor, elever samt alla andra som är intresserade. Stort tack för det resestipendium som jag tilldelades av Hemslöjdsresor.
Länk till resan

Länk till Stipendiet
En resa med Kerstin Andersson lämnar ingen oberörd. Första gången var jag bara 40 år och kanske "för liten" för att klara av en så stark upplevelse. Det kräver en viss inre mognad och självdisciplin för att kunna hänga med och få ut så mycket som möjligt av resan. Kerstin kör ett ytterst noga genomtänkt program och tar oss resenärer med lugn beslutsamhet till ställen som vi aldrig kunna leta oss fram till på egen hand. För oss som räknar livet i arbetsdagar och semesterdagar är det värdefullt att hinna se så mycket på så kort tid. Jag har även hunnit med resor till Indien och Nepal och jag kan varmt rekommendera Hemslöjdsresor som arrangör.
Denna film finns även i Slöjdlexikon i den kurs som heter Slöjd i världen.

Har du inte redan Slöjdlexikon så maila kontakt@slojd.nu och be om att få testa gratis över lovet!



« Äldre Start Nyare »