Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Stickskick till Rumänien

Direktlänk 0 Kommentarer

Malin här! (Den Malin som gjort Malinmössan på Sticka!)
Jag stötte på Andreas av en slump i höstas, i några gemensamma vänners vardagsrum. Han berättade att han var i färd med jätteprojektet att lifta ner till Afrika. Då jag satt där i soffan stickade jag på en mössa, en i mängden av alla mössor som mina händer klämt ur sig i min stickmani. Andreas ville att jag skulle sticka en mössa till honom, helst med många färger, och helst med lustiga tofsar och ett hål han kunde sticka ut sin dreadlock genom.
Ungefär ett halvår senare har den till slut blivit klar, och jag skickade mössan på posten i ett kuvert till Andreas nuvarande position: Transsylvanien, Rumänien. Han blev jätteglad! Uppenbarligen är det lika kallt att gå utan mössa där som här i den skånska vårvintervinden.

« Äldre Start Nyare »