Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Sticka ditt eget kungliga bröllop!

Direktlänk 0 Kommentarer
När det vankades prinsessbröllop i Sverige i somras firade jag och min dåvarande sambo Emma givetvis detta med buller och bång, rojalister som vi är!

Nu bor Emma i England och peppar supermycket inför nästa stora rojalistiska event - bröllopet mellan prins William och hans Kate!

Hon skickade den här länken som ni bara MÅSTE kolla in:
Det är någon som har stickat hela det kungliga bröllopet i små gubbar! helt fantastiskt fint!

Här är Emma på vår faboulösa prinsessfest i somras!

Hon har på sig något misslyckad virkad prinsesskrona jag gjort,
jag virkade först en till mej själv i ett fantalastiskt akrylgarn med glitter i och en ganska liten virknål,
som stod nästan av sig själv. Emma ville såklart också ha en och då försöke jag göra en i ett vitt ullgarn som absolut inte ville bli stärkt trots mina desperata försök att inpregnera den i Verda-stärkelse. Vi fick palla upp spetsarna med hårnålar istället.

« Äldre Start Nyare »