Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Min Hemlis!

Direktlänk 3 Kommentarer

Så är det då dags att avslöja hemligheten. Jag har jobbat på den ett tag. Några stygn då, några stygn då. Ingen kunde se vad jag ”skrev”, eller ens gissa. En QR-kod behöver ju vara helt fullständig för att den ska gå att scanna. I lugn och ro satt jag och broderade min hemlis.

QR-koden är broderad med hjälp av stramalj på mitt sköna bomullslinne.

I måndags fick mina kollegor testa, går det att scanna koden? Fast den är broderad på mitt linne? Det gick! Inte helt lätt, koden var liksom inte helt fyrkantig hela tiden… Men det gick! Snacka om effektfullt!

Jag är helt såld på att brodera QR-koder! Nästa broderi, som sitter på min skjortficka, är klart. Det ligger redo att fotas av Christer idag.


Jag är mycket glad över min hemlis!
Vill du veta vad det är för hemlis? Ladda ner en QR-scanner till en smartphone och scanna.

  3 Kommentarer :

Efwa - Medea skrev 9 juni 2012 kl. 23:03

Grattis!!

Sara skrev 11 juni 2012 kl. 14:04

Wow! En bebis! Det kallar jag en riktig hemlig. Undrar hur länge till den kommer att gå att dölja!

Eva skrev 28 juni 2012 kl. 12:04

Grattis!

« Äldre Start Nyare »