Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

SyLan i Immeln

Direktlänk 1 Kommentarer
I fyra dagar, fredag till måndag, fylldes Bygdegården i Immeln av sygalningar från hela landet. Jag hade fått "ledigt" från mammaledigheten och åkte, dock tillsammans med lilla Andrea, dit. Alla hade med sina egna maskiner (lägg märke till pluralformen - det var ingen som "bara" hade en...) och sina egna projekt. Mycket hann det bli sytt.

Som sagt, minst två maskiner var...

Som anställd hos en Janomeförsäljare kör jag såklart bara Janome. Allra mest gick min overlock, MyLock 644D, och CoverPro, 1000 CP, varma. Jag är verkligen nöjd med mina maskiner, det blev så snyggt! Speciellt proffsigt ser jeansen ut, med dekorationssömmar och stickningar gjorda med CoverPro.

  
En av de fina sakerna med att åka på Lan är att man kan lära sig så mycket. Här blir jag visad en ny sorts tryckknappar som jag aldrig provat förut. I taket hänger alla färdiga plagg, en samling som snabbt växte.

Denna fantastiska lappsnurra ska bli en matta - en sån hade jag gärna haft i mitt hem! Det får bli ett av de där drömprojekten jag ska göra när barnen är stora...
När handen arbetar kommer samtalen och mötena så enkelt. Att träffas och sy eller slöjda tillsammans är ett riktigt bra sätt att umgås. Människor jag aldrig mött förut blir inte alls så främmande när de har en symaskin framför sig - vi har uppenbarligen ett stort intresse gemensamt och det är enkelt att hitta något att prata om.
Massor med tyg, färdiga plagg och alla skönt brummande symaskiner - härligt!

Grymt maskinbroderi! Lagom nu till påsk - här hemma laddar vi redan  (el-)kvastarna för fullt!
På slojd.nu älskar vi slöjd och att slöjda tillsammans. Gör du också det? Kanske går du och planerar ett SyLan, eller någon annan form av slöjdLan. I så fall vill vi gärna hjälpa till och bjuder på en helgs fri inloggning till Slöjdlexikon. Hör av dig till mi@slojd.nu.

  1 Kommentarer :

Unknown skrev 18 mars 2013 kl. 22:31

Oj, oj, oj, vilken grej... tur att du fick ledigt!
Nu vet jag vad jag ska drömma om i natt ;-)
Kram Ulla

« Äldre Start Nyare »