Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Artikel i Hemslöjden nr 6

Direktlänk 1 Kommentarer
Äntligen så har jag också hunnit läsa Ann-Helen Olssons fina artikel i hemslöjden och njuta av de underbara bilderna på Mi och hennes lilla familj hemma på Fridtuna.
Ibland presenterar jag inte mig som Inger Degerfält utan som "Mis moster". Det är när jag är sådär omåttligt stolt över att ha en så himla stabil, ursäker och störtskön systerdotter som man dessutom mitt upp i all superseriös ekologi kan busa och leka med.
För att vara riktigt ekologisk reser jag ofta dit bara i fantasin, och det funkar. Om jag sätter mig avkopplat och sluter ögonen så kan jag känna hur det känns att ligga inbäddad i en stor dunsovsäck i min hängmatta, uppspänd i deras växthus. Då infinner sig en äkta Fridtunafrid i hjärtat och jag få nya krafter.
Det är Mi Möller som är huvudförfattare till Tova.

  1 Kommentarer :

evy skrev 24 december 2009 kl. 08:36

Läste artikeln och blev överväldigad.Vilka underbara foto och imponerande levnadssätt.Tack till artikelförfattaren och framförallt till Mi och Ove som öppnade sitt hem.

« Äldre Start Nyare »