Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Nya maskiner!

Direktlänk 0 Kommentarer
Så himla roligt att få återvända till min gamla älskade skola, Örtagård! De maskiner som köptes in när jag började där 1990 har snurrat på tills i dag men nu var de slut, helt slut. Nu har vi fått leverera nya Janome DC 4030Sy-lexikonet till salen, kul, kul. Susanne är ny slöjdlärare där från och med denna höst och det är ju ett fint uppskattningsbevis från skolans sida att rusta upp salen. Skolans ekonom Karin hade verkligen finkammat alla konton för att kunna byta så många maskiner som möjligt. Lycka till med allt!




Jag hann inte mer än kliva ur bilen så omfamnades jag av dessa härliga tre tjejer. De hjälpte till att bära in och det kändes riktigt som i gamla goda tiden... I fikarummet satt Sirrka Kim Karin Ronny m,fl. Det har hänt en del på de 11 år som gått sedan jag slutade där för att börja producera läromedel. Fast det var ju faktiskt där det hela började, första VHS filmen som gjordes 1992 filmades i just den här salen. Utrustningen som jag sedan byggde upp för att kunna filma mina händer och sända "live" till TVn fanns också kvar... Nostalgia på hög nivå.


« Äldre Start Nyare »