Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Sachiko - maskin

Direktlänk 0 Kommentarer
Trot om du vill, men den syr riktiga mellanrum!!!Första gången jag såg denna häftiga tingest var på seminariet i Oslo i vintras. Vi var många som blev smått förhäxade. Äntligen damp så det första exet ner här i ateljén, och ja, det fungerar. Den syr mellanrum. Det ser ut som äkta tråckelstygn/förstygn på rätsidan.
För några år sedan köpte jag ett så fint tyg inne i Köpenhamn som jag tänkte handkvilta och göra bordstabletter av... sen har det legat och legat och hindrat dammet från att falla just på det hyllplanet om man säger så. Lätt som en plätt kliver nu Sachikomaskinen runt och fixar hela tabletten, urtjusigt! Nu ska jag tvätta den så att vadden krymper innan jag sätter på bakstycke. Men det dröjer ett tag för i morgon åker jag till Göteborg för att lyssna på Peter Hasselskog när han försvarar sin avhandling och sen bär det iväg till Milano nästa vecka... mer info om denna underbara lilla leksak för nätta 19 990 kr kommer här och i butiken på slojd.nu, jag lovar!
« Äldre Start Nyare »