Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Fint ska det vara!

Direktlänk 0 Kommentarer
När jag bodde på Irland så bodde jag granne med en kille från Italien. Han hette Alberto och var full av liv och glädje (pga mycket energi dryck och socker). Han sprang alltid runt och hittade på saker så med honom hade men aldrig tråkigt. Vad jag tyckte bäst om med honom var att han var mycket konstnärlig. Han fyllde år i augusti så jag skrev ett födelsdags kort med en liten amiegurumi som jag hade virkat, en gräslig grön liten sak som jag tyckte passade honom. Tillbaka fick jag ett helt oläsligt brev (delvis på grund av handstilen och delvis på grund av den dåliga engelskan) men med det brevet fick jag en vacker snäcka! Jag vet att han bor i Triesta i norra Italien och det är en strand stad så jag kan tänka mig att snäckan kommer från havet nära honom, vilket gör den ännu finare.
Här om dagen satt jag i butiken och gjorde små ståltrådsställ till prislapparna (vi har vintage tema i butiken nu) och då kom jag att tänka på snäckan som jag fått. det var små hål i den från början så allt jag gjorde var att ta en silvertråd och vackra gröna pärlor, voila ett halsband som kommer vara perfakt till min studentbal i vår :D
« Äldre Start Nyare »