Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Ekobomull

Direktlänk 0 Kommentarer
I början av 2000-talet skrev det mycket om ekobomull och Sally Fox som är en av de som kämpat länge fick ett genombrott. Hon fick några stora hotellkedjor att inse att ekologisk bomull håller så pass mycket längre att det är värt att satsa på. Och så är det!

För många år sedan, typ första ekobomullen som Swelogent tog hem köpte jag ett antal meter av. Jag minns inte vilket år men av bilden att döma så var det flera år före Mi fick sitt första barn. Nu väntar hon sitt tredje :-)

Dressen är använd så gott som dagligen som "hemmamys". Efter ett antal tvättar blir oblekt bomull lite sjabbigt i färgen, dressen var sydd och broderad med ekologisk oblekt bomull så den gick bra att färga.

Deressen är fortfarande mitt favoritplagg nummer ett så fort jag kommer innanför hemmets väggar men den klär Mi bättre så därför får hon vara "fotomodell".
Vilket år kan detta ha varit? 2006?
Denna bild tog jag hemma hos Mi på Fridtuna i samband med att vi jobbade med symaskinstävlingen.




« Äldre Start Nyare »