Livet är slöjd!

En blogg om slojd.nu, läromedel, fortbildning och symaskiner. Välkommen!

Påtat och plåtat i Val Thorens!

Direktlänk 0 Kommentarer
Hejhej, jag är just hemkommen efter fyra underbara dagar i de franska alpernas härliga skidbackar. Mis båda bröder Per och Olof bor i Val Thorens och vi har pratat länge om att jag skulle åka och hälsa på. Så nu äntligen tog jag ledigt några dagar, nåja nästan ledigt i alla fall. Har vi tillgång till så fina fotomodeller i alpmiljö måste jag ju bara ta några bilder till Slöjdlexikon :-)
Påtlexikon i Sticka växer fram och kommer att bli riktigt bra! Här är en liten försmak.

Pers flickvän Linn i mössan som kommer i Påtlexikon



Ulla har påtat en härligt halsduk som killarna hjälper till att bära upp!


Olofs "flatmate" Anton visar stolt hur han lagat sina älskade vantar. De är av skinn och har äkta ullfoder så han klarar kylan utan problem!

Min trogna reskompis Anna och jag i backen.
Såhär åker jag...

och såhär åker Per!

« Äldre Start Nyare »